U bent hier

Isala live met nieuw Elektronisch Patiëntendossier

Vandaag is Isala met al haar locaties overgestapt op één nieuw gezamenlijk elektronisch patiëntendossier. Met de invoering van één patiëntendossier voor alle locaties wil Isala de kwaliteit en veiligheid van haar zorg nog beter maken en de patiënt centraal stellen. Om stipt één uur vanmiddag werd zowel in Isala Zwolle als in Isala Meppel door ‘een gezamenlijke druk op de knop’ door een patiënt, een lid van de Isala Kinderraad, een arts en een verpleegkundige het officiële startsein gegeven. Honderden medewerkers van Isala waren getuige van dit bijzondere en feestelijke livegang-moment.

‘Ik ben ontzettend trots en geraakt door dit unieke moment’, aldus Hans de Boer, Raad van bestuur van Isala. ‘Alle mensen in Isala hebben zo hard en met zoveel passie en bevlogenheid hieraan gewerkt.’

In het elektronisch patiëntendossier (HiX) registreert Isala medische gegevens van patiënten, zoals diagnoses, onderzoeksresultaten en behandelplannen. Met het nieuwe patiëntendossier beschikt iedereen die bij de behandeling en begeleiding van patiënten betrokken is, altijd over de meest actuele en complete informatie. Ongeacht locatie, beroepsgroep of afdeling. ‘Gebruikmaken van één dossier betekent meer efficiëntie in ons werk en daarmee nog betere zorg voor de patiënt,’ aldus De Boer.

D&A heeft Isala de afgelopen anderhalf jaar ondersteund bij alle fasen van deze boeiende en uitdagende HiX-implementatie met een team waarin diverse disciplines zijn vertegenwoordigd. Rollen die we hebben vervuld zijn onder andere: regie op zorgadministratie en sturing & verantwoording, coördinatie functionele inrichting en projectleiding medisch dossier. Voor de functionele inrichting van HiX hebben wij de taakgroepbegeleiding en co-projectleiding verzorgd voor Oncologie, Hematologie, Reumatologie, Neurologie en Longgeneeskunde. Ook het testmanagement, projectmanagement op koppelingen en conversie en de testcoördinatie van de gegevensmigratie zijn door ons verzorgd. In deze laatste fase coördineren wij de Go-live voorbereiding en supportorganisatie. Tenslotte zijn we al in een vroeg stadium gestart als kwartiermaker voor de beheerorganisatie die gaat zorgen voor optimalisatie.

Om 13.00 uur stipt werd zowel in Zwolle
als in Meppel op de knop gedrukt